7 frågor till Pia Flynn, Senior Google Specialist

För cirka 2 år sedan lämnade Pia Google Partners i Köpenhamn och började på Malmöbyrån SEO Sverige. Pia arbetar idag med både Startups och större internationella företag. Vad har förvånat dig mest med att arbeta på byråsidan? Hur roligt det är att jobba och ha nära kontakt med våra kunder! De senaste åren som jag….

Responsiv hemsida & Progressiv Webb Apps ur ett SEO-perspektiv

Detta är ett gästblogginlägg av Linus Holmgren på INKA Interactive som är en webbyrå i Malmö. Senaste åren har det mobila användandet ökat drastiskt. Idag kan många hemsidor ha upp emot 60-70 procent av sina besök från olika typer av mobiltelefoner. Detta ställer krav på den mobila upplevelsen och hur du presenterar ditt innehåll för….

Så här spårar du trafiken från din Google My Business ruta

Besökare som klickar på t.ex. Webbplats eller Läs mer (se bild 1) listas i Google Analytics som organisk trafik, vilket innebär att du helt enkelt inte ser att besökarna kommer från just dessa länkar. Bild 1. Google URL Builder – kampanjtaggar Lösningen på detta är att använda sig av Google URL Builder som är ett….

3 vanliga misstag vi ser företag göra när de startar annonsering

1. Webbplatsen Om webbplatsen inte är tillräckligt bra, snabb och användarvänlig både på stationära och mobila enheter, spelar det ingen roll hur mycket man annonserar. Man slösar på pengar utan resultat. Lösning: Se till att webbplatsen är bra via opartiska parter, inte kollegor eller vänner/familj – Innan annonsering. 2. Analys Spårning är A & O….

Min praktik på SEO Sverige

Det är min sista dag som praktikant på SEO Sverige. I 10 veckor har jag fått komma hit, ta del av deras positiva arbetsklimat, härliga energi och erfarenheter/lärdomar om branschen. Från första dagen har jag fått exakt det bemötandet man vill ha som en nervös, oerfaren praktikant. Stämningen här är full av ambition, men även väldigt lättsam och….

Sälja på Facebook med en samling

Driver du en e-handel och vill hitta ett sätt att sälja fler produkter? Då är samlingsformatet på Facebook din nya kompis! Genom att annonsera i samlingsformatet ger du dina potentiella kunder en otroligt estetisk och snygg helskärmsupplevelse på mobila enheter. Låt oss prata om produktkatalogen; den andra stora fördelen med samlingsformatet. En samlingsannons kan till….

Hur skapar jag bra content till mina annonser?

Detta modeord som kastas runt lite överallt i marknadsföringssammanhang går som bekant även under namnet INNEHÅLL. Och det säger ju egentligen inte ett dugg, men jag tror att alla är överens om vad som menas, nämligen att innehåll bara får kallas innehåll om det är fyllt med substans och av relevans för målgruppen. Ert innehåll….

Två tips för nybörjare vid sökordsplanering

Hur väljer man nyckelord med hjälp av sökordsplaneraren? Två tips för nybörjaren. Nyckelords-research är en av de aktiviteter som är värd att spendera mycket tid på när det kommer till sökmarknadsföring. Här är två tips som hjälper nybörjare få en flygande start: Tips 1: Dra nytta av sökordsplaneraren och använd den på rätt sätt. Kanske….

De viktigaste fördelarna med Google AdWords

Det är min femte vecka som praktikant på SEO Sverige, under mina första veckor här har jag fått chansen att grotta ner mig i Google AdWords och det har varit otroligt spännande att lära sig. Jag skulle vilja påstå att möjligheterna är oändliga med Google AdWords! Låter det klyschigt? Med annonser i Google AdWords kan….

Så sökte vi på Google sommaren 2017

I slutet av varje år sedan flera år tillbaka brukar Google presentera vad svenskarna mest sökte efter på Google. Nu kommer en ny lista som visar på vad vi sökte efter under sommaren (juni-juli). Vill du se vad som trendat tidigare över hela år, så hittar ni det här: söktrender Google. Mest​ ​trendande​ ​frågor 1…..