Snapchats olika annonsformat

Det erbjuds en rad olika annonsformat för annonsering på Snapchat. Här är de format vi har använt med våra kunder.

Snap Ad

En helskärmsannons som kan användas till en rad olika kampanjmål. Eftersom det visas över hela skärmen så tävlar annonsen inte om utrymme med andra objekt eller annonser. Dessa annonser visas mellan eller efter en användare besöker vänners stories, prenumerationer och “för dig” (discover). Här kan du välja olika typer av swipe up-mål, som t.ex: din hemsida, en teaser till en långfilm eller installera din app.

En Snap Ad kan vara maximalt 10 sekunder lång, och kan ta följande format:

  • Video
  • Foto
  • GIF
  • Cinemagrafi
Länsförsäkringar Skåne Sveriges största brandövning

Sponsrat Filter

Denna typ av annons är utan tvekan den mest effektiva sett till exponeringar, engagement, kostand per exponering och varumärkesigenkänning.

Sponsrat filter består av ett grafiskt element med ditt meddelande, som kan appliceras på en användares video eller bild.

sponsrat-filter-länsförsäkringar-snapchat-seo-sverige

Story Ad

Detta är en kollektion av 3 till 20 bilder som dyker upp i “Discover” feeden för användare. Med en huvudbild som sedan leder vidare till resten av kollektionen, blir det möjligt att visa en större portfolio av produkter eller liknande. Välj att länka vidare till din hemsida, app installation eller en video upp till 10 minuter lång.
sponsrad-story-ad-snapchat-seo-sverige

Collection Ad

Denna typ av annons visar en huvudbild eller video, tillsammans med 4 stycken sekundära bilder med möjlighet till individuell länkning.
 
I bildexemplet ser vi en huvudvideo med 4 sekundära bilder. Dessa bilder länkar till respektive produkt. 
collection-ad-snapchat-seo-sverige

Intresserad? Kontakta oss!