Finns digital marknadsföring om 10 år?

Jag började fundera på en framtidsprognos, nämligen vad har hänt med den digitala marknadsföringen om 10 år? En fråga där tankarna kan sväva iväg då det digitala ändras ständigt. Därför lär inte den digitala marknadsföringen i heller vara sig lik. Människor är redan idag trötta på reklam och rensar cookies och börjar installera adblockers. Jag […]

När man lyckas med content!

For English – scroll down! Content som vi inom branschen gillar att svänga oss med som ord för just innehåll, är hot hot hot som min inre tonåring hade uttryckt det. Varje marknadsförares dröm är att skapa innehåll som går viralt. Skapa något som är så pass givande på ett eller annat sätt för den […]

Maximera målgrupperna med Linkedin

LinkedIn växer sig allt starkare som företagens självklara megafon, både i interna och externa kommunikationsinsatser och i skrivande stund håller en helt ny företagssida på att rullas ut. Den är fortfarande i demofasen, men kommer förhoppningsvis underlätta för alla admins där ute som desperat kämpar med estetiskt kränkande bildlösningar, så fort ett inlägg ska publiceras. […]

Ett enda tips för er social media

Jag har arbetat med social media i många år nu. När jag började hette det ”det är bra för företaget att vara närvarande på Facebook”. Vilket idag får mig att dra på smilbanden. Var vill jag egentligen komma? Jo det händer mycket, hela tiden och att hänga med i utvecklingen är viktigt, absolut. Men det […]

Uppdateringar i Google Ads

Ett par vänliga påminnelser om nya uppdateringar i Google Ads. Från och med 31 januari 2017, går det inte längre att redigera eller skapa textannonser på GDN (Google Display Network). Använd istället responsiva annonser som passar bättre för GDN. Ni bör tänka på det här redan nu om ni idag har textannonser på GDN. Det […]

Vad är sökmarknadsföring?

Det är inte längre en fråga om det är viktigt att synas i Googles sökresultat, det är ett måste!  Det finns två olika sätt att göra det på, det ena är med sökmotoroptimering och det andra är med annonser (Google AdWords). Samlingsnamnet för dem båda kallar vi för sökmarknadsföring. Sökmotoroptimering, det organiska alternativet, är bra för […]

Söktrender på Google 2016

Ännu ett år har gått och idag presenterade Google åter listan på vad svenskarna sökt mest på under 2016. Efter listan så hittar ni en länk till bloggposter om tidigare års listor! Söktermerna 2016: Övergripande 1. Pokémon Go 2. EM 2016 3. iPhone 7 4. Donald Trump 5. OS 2016 6. David Bowie 7. Melodifestivalen […]

Vad är Google displayannonsering?

Har du någonsin lagt märke till de annonser du exponeras för när du läser nyheter, kollar dina sociala medier eller letar efter ett recept till helgens festligheter? Alla de här annonserna som du ser på olika typer av webbplatser är displayannonser. Dem kan även synas i mobilspel och appar. På webbplatser syns dem längst upp […]

Populära videoklipp på YouTube 2016

Igår presenterade Google vilka videoklipp på YouTube som var populärast under 2016! Mest sedda videoklipp i Sverige blev en parodi på melodifestivalen 2016 av Daniel Norberg följt av Adele Carpool Karaoke. Hela listan (topp 10) hittar ni på YouTube här. Under videon finns länkar till spellistor för övriga topplistor 2016. Topp 10 för mest populära […]